Logotype för Storfors kommun

Synpunkter och klagomål

Information        

En positiv utveckling för våra barn och ungdomar förutsätter goda möjligheter att föra fram klagomål. Vårt mål är att du skall känna att all personal snabbt och konstruktivt tar hand om dina klagomål och därför är det viktigt att du vet vart du ska vända dig.  Inom Storforss kommun använder vi följande modell:

  1. I första hand ska du vända dig till den personal som arbetar närmast ditt barn eller den personal du själv anser berörs.
  2. Om du efter samtal med personalen fortfarande har klagomål kontaktar du ansvarig rektor.
  3. Om du efter ovanstående kontakter fortfarande har klagomål kontaktar du skolchef Annelie Izindre, 0550-652 03. Vår erfarenhet är att det personliga samtalet ger bäst förutsättningar att lösa den uppkomna situationen men du kan naturligtvis använda denna e-tjänst.

Även om vi inte kan lämna svar direkt, kommer du att kontaktas så snart som möjligt, dock senast inom två veckor.

För att överklaga ett beslut, läs mer här>

När du fyller i anmälan så samtycker du till att vi registrerar dina personuppgifter som du angivit i formuläret.

Läs hur Storfors kommun hanterar personuppgifter

Kontaktuppgifter (Om du vill ha svar måste uppgifter fyllas i)









Kontakt


Länkar


Senast publicerad av Anne-Charlotte Buhre